Home workout reeks – Pull through

De sportscholen blijven nog even dicht. Dus wat doe je dan? Thuis lekker aan de gang, nu ook weer een nieuwe oefening voor je bilspieren en hamstrings.

Sporten is belangrijk om fit te blijven en zo je weerstand op peil te houden, op social media zie je heel veel workouts voorbij komen. Heel veel inspiratie dus, alleen hoe voer je een oefening uit en hoe kun je hem simpeler of moeilijker maken.

In de aankomende reeks laten we wat oefeningen zien uit onze eigen home workouts. Zo komen we donderdag ook terug op waar je op moet letten met het in elkaar zetten van een schema. Want je wilt je jezelf niet helemaal kapot trainen om zo je weerstand te verlagen en vatbaarder te worden voor ziekte.

Geen apparatuur of fitness materiaal?

Geen probleem! Check dan onze Home Workout Reeks – Op de vierkante meter gemaakt door Rico van The Strength Formula.

Pull Through met weerstandsband

En weer een nieuwe oefening voor je bilspieren, hamstrings en onderrug. Zeker ook een prima oefening om je heupscharnier er goed in te krijgen, dat is een beweegtechniek die je ook gebruikt bij het squaten en deadliften.

Uitvoering

Met deze oefening train je vooral de bilspieren, maar ook de hamstrings en de onderrug. Gebruik een elastiek en maak deze op de grond vast aan bijvoorbeeld een paal of je tuinhek. Pak het touw stevig vast tussen je benen.

Aandachtspunten

Het belangrijkste is dat de beweging vanuit je heupen komt. Duw je billen naar achteren en laat je knieën een klein beetje meebuigen. Vanuit deze positie duw je je explosief naar voren. Bij dit laatste is het belangrijk dat je steeds net niet rechtop komt te staan. Op deze manier hou je het best de spanning op de bilspieren.

Moeilijkheid

Doe deze oefeningen in 3 setjes van 8 tot 30herhalingen. Haal je de 8 niet? Maak de oefening dan iets makkelijker. Wanneer je makkelijk tot 20 komt, kun je de oefening zwaarder maken.

Opbouw

De oefening kan je zwaarder maken door een zwaarder elastiek te nemen of een stap naar voren te maken. Hierdoor komt er meer spanning op het elastiek. Kijk alleen uit dat je niet naar achteren gekatapulteerd wordt, hehe.

Meer inspiratie nodig?

Check en abonneer je dan op onze YouTube Kanaal.

Blijf actief gezond!
Jeroen, Jikke & Chris