Home workout reeks – Face pulls

De sportscholen blijven nog even dicht tot 1 september volgens de laatste berichtgeving, hopelijk gaan ze weer eerder open. Dus wat doe je dan? Buiten aan de gang, iets wat wel weer mag!

Sporten is belangrijk om fit te blijven en zo je weerstand op peil te houden, op social media zie je heel veel workouts voorbij komen. Heel veel inspiratie dus, alleen hoe voer je een oefening uit en hoe kun je hem simpeler of moeilijker maken.

In de aankomende reeks laten we wat oefeningen zien uit onze eigen home workouts. Zo komen we donderdag ook terug op waar je op moet letten met het in elkaar zetten van een schema. Want je wilt je jezelf niet helemaal kapot trainen om zo je weerstand te verlagen en vatbaarder te worden voor ziekte.

Geen apparatuur of fitness materiaal?

Geen probleem! Check dan onze Home Workout Reeks – Op de vierkante meter gemaakt door Rico van The Strength Formula.

Face pulls met weerstandsband

De face pull is een oefening voor de achterkant schouders, rhomboideus en het middelste gedeelte van je trapezius. Dit is ook een prima oefening om je nek en bovenrug aan te sterken.

Uitvoering

Deze oefening is goed voor de bovenrug. Ga stevig staan met 1 been iets naar voren. Pak allebei de handvaten en breng deze met gebogen ellebogen opzij richting je neus.

Aandachtspunten

Breng de handvaten of handen op hoofd- of ooghoogte.

Moeilijkheid

Moeilijkheid: Zorg er eerst voor dat je de beweging doorhebt. Begin met 3 sets van 8-30 herhalingen. Wanneer je makkelijk tot 20 komt, kun je de oefening zwaarder maken.

Opbouw

Is dit te makkelijk? Doe 4 sets en/of doe nog een stap naar achter zodat er meer spanning op het elastiek komt te staan. Is dit te moelijk? Ga dichterbij staan, dan staat er minder spanning op het elastiek of probeer de beweging eerst even zonder elastiek. Begin eerst met het verhogen van het aantal herhalingen.

Meer inspiratie nodig?

Check en abonneer je dan op onze YouTube Kanaal.

Blijf actief gezond!
Jeroen, Jikke & Chris