Home workout reeks – Pull through

Nu is bij meerdere sportscholen wel mogelijk om buiten te trainen en is het nog even wachten tot aan 1 juli dat je ook weer binnen mag sporten. Tot die tijd hebben we nog een aantal oefeningen.

Sporten is belangrijk om fit te blijven en zo je weerstand op peil te houden, op social media zie je heel veel workouts voorbij komen. Heel veel inspiratie dus, alleen hoe voer je een oefening uit en hoe kun je hem simpeler of moeilijker maken. Hier geven we graag meer informatie over en heb je vragen? Contacteer ons, we helpen je graag naar actief gezond!

Geen apparatuur of fitness materiaal?

Geen probleem! Check dan onze Home Workout Reeks – Op de vierkante meter gemaakt door Rico van The Strength Formula.

Biceps curls met weerstandsband

De ultieme bro oefening, in ieder geval in menig sportschool. Een prima en makkelijke oefening om je biceps te trainen, omdat hij zoveel wordt gedaan zie je ook allerlei variaties goed en minder goed. Hij is dan ook prima te doen met een weerstandsband door hem ergens laag omheen te doen. Deze variant zoals Chris hem doet heb je minder nodig om je biceps te trainen.

Uitvoering

Dit is een oefeningen voor je biceps. Houd je ellebogen laag en buig je armen richting je gezicht, stel jezelf voor dat je een scheppende beweging maakt.

Aandachtspunten

Let erop dat je niet teveel in de band gaat hangen met je rug, dan is de oefening te zwaar en ga je met je rug compenseren. Laat je armen rustig zakken.

Opbouw

Begin met 3 sets van 8-30 herhalingen. Voel in het begin even de weerstand van de band en kijk dat je minstens 8 herhalingen kan doen en bouw op vanaf daar. Mocht je 15 herhalingen nou moeiteloos afgaan voor 3 series, kijk dan dat je de oefening verzwaard.

Moeilijkheid

Hoe meer spanning op het elastiek, hoe zwaarder de oefening wordt. Dus probeer even de lengte en daarmee weerstand uit.

Meer inspiratie nodig?

Check en abonneer je dan op onze YouTube Kanaal.

Blijf actief gezond!
Jeroen, Jikke & Chris