Home workout reeks – Chest press

Dankzij de corona maatregelen zijn de sportscholen gesloten, na de persconferentie van gisteren 21-4 lijkt het nog weer even te duren. Sowieso nog drie weken.

Sporten is belangrijk om fit te blijven en zo je weerstand op peil te houden, op social media zie je heel veel workouts voorbij komen. Heel veel inspiratie dus, alleen hoe voer je een oefening uit en hoe kun je hem simpeler of moeilijker maken.

In de aankomende reeks laten we wat oefeningen zien uit onze eigen home workouts. Zo komen we donderdag ook terug op waar je op moet letten met het in elkaar zetten van een schema. Want je wilt je jezelf niet helemaal kapot trainen om zo je weerstand te verlagen en vatbaarder te worden voor ziekte.

Geen apparatuur of fitness materiaal?

Geen probleem! Check dan onze Home Workout Reeks – Op de vierkante meter gemaakt door Rico van The Strength Formula.

Chest press met een weerstandsband

De chest press is een prima oefening om je borst te trainen met een weerstandsband. Afhankelijk van je weerstandsband kun je hem vastmaken of anders achter je rug langs te brengen om hem dan uit te kunnen drukken. Je kan er een normale chest press van maken of bijvoorbeeld een incline variant.

Uitvoering

Voor de uitvoering van de chest press breng je beide armen naar voren ter hoogte van de borst. Daarna buig je langzaam weer je ellebogen. Houd je ellebogen wat naar buiten, zorg dat je met je armen goed naar achteren gaat om ook in de beginpositie goede spanning op je borstspier te houden.

Aandachtspunten

Zorg dat je stevig staat met een been voor en een been achter. Zorg dat je ellebogen goed naar buiten staan.

Moeilijkheid

Begin met 3 sets van 8 tot 30 herhalingen. Hoe meer spanning er op het elastiek staat hoe zwaarder het wordt.

Opbouw

Is dit te makkelijk? Doe er dan en set bij en/of breng meer spanning op het elastiek. Is het te moeilijk? Zorg er dan voor dat er minder spanning op het elastiek staat. Het makkelijkst is om eerst het aantal herhalingen op te hogen.

Meer inspiratie nodig?

Check en abonneer je dan op onze YouTube Kanaal.

Blijf actief gezond!
Jeroen, Jikke & Chris